Електронна трудова книжка – це сучасний цифровий аналог паперової.
Вона створена для того, щоб:
спростити облік трудової діяльності українців,
зменшити паперовий документообіг,
уникнути ризику втрати чи пошкодження документів.
Переваги для працівників
можна будь-коли перевірити свій страховий стаж онлайн;
у майбутньому пенсія призначатиметься автоматично – без відвідування Пенсійного фонду.
Обов’язки роботодавців
Відтепер усі роботодавці зобов’язані вносити дані про трудову діяльність працівників в електронному форматі:
прийняття на роботу;
переведення чи звільнення;
строкова військова служба та інші важливі записи.
Законодавством передбачено 5 років на повну оцифровку трудових книжок – до червня 2026 року. Після перевірки та внесення даних до Реєстру застрахованих осіб формується кінцева версія електронної книжки. Паперова може зберігатися у працівника або вестися паралельно - за його бажанням.
Переглянути свою електронну трудову книжку можна у особистому кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.