 
		Камеральна перевірка - це перевірка податкової декларації (або уточнюючого розрахунку) без виїзду інспектора до платника податків, виключно на підставі даних, що містяться в декларації та в електронних інформаційних системах.
Нижче наведені типові питання, які часто ставлять платники податків у зв’язку з камеральними перевірками, з відповідними правовими засадами.
1. Хто та як проводить камеральні перевірки?
- Камеральну перевірку проводять посадові особи контролюючого органу без спеціального рішення керівника або направлення на її проведення.
- Для її проведення не потрібна згода платника податків, а також не обов’язкова його присутність під час перевірки.
- Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком (усі декларації/розрахунки, що подані платником).
2. Які строки застосовуються?
- Камеральна перевірка декларації чи уточнюючого розрахунку має бути проведена протягом 30 календарних днів після останнього дня граничного строку подання, або — якщо декларація подана із запізненням — з дня фактичного подання.
- Якщо мова йде про камеральну перевірку за іншими підставами (не просто перевірка декларації), застосовуються строки давності, встановлені статтею 102 ПКУ.
3. Що саме аналізують та перевіряють?
- Порівняння поданих даних з інформацією з електронних реєстрів: ЄРПН, СЕА ПДВ, митні декларації та інші реєстри.
- Перевірка правильності нарахування податкових зобов’язань, застосування пільг, коригувань.
- Аналіз повноти та своєчасності подання декларацій та додатків.
- За потреби контролюючий орган може вимагати документи або пояснення платника для підтвердження даних, які викликають сумнів.
4. Як оформлюються результати перевірки?
- У разі виявлення порушень складається акт перевірки у двох примірниках, підписується посадовими особами, що проводили перевірку.
- Після реєстрації акта він має бути вручений або надісланий платнику протягом трьох робочих днів для ознайомлення або підпису, згідно зі статтею 86 ПКУ.
- Якщо платник не згоден з висновками перевірки, він має право подати заперечення, додаткові документи й пояснення у строки, передбачені ПКУ (п. 86.7 ст. 86).
Висновок
При камеральній перевірці платник податків та контролюючий орган часто стикаються з питаннями щодо строків, повноважень, предмету перевірки та форматів оформлення результатів. Нормативно врегульовані положення статей 76 і 86 Податкового кодексу України визначають ці межі та правила.