Камеральна перевірка - це перевірка податкової декларації (або уточнюючого розрахунку) без виїзду інспектора до платника податків, виключно на підставі даних, що містяться в декларації та в електронних інформаційних системах.  
    Нижче наведені типові питання, які часто ставлять платники податків у зв’язку з камеральними перевірками, з відповідними правовими засадами. 
    1. Хто та як проводить камеральні перевірки? 
    - Камеральну перевірку проводять посадові особи контролюючого органу без спеціального рішення керівника або направлення на її проведення.  
    - Для її проведення не потрібна згода платника податків, а також не обов’язкова його присутність під час перевірки.  
    - Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком (усі декларації/розрахунки, що подані платником).  
    2. Які строки застосовуються? 
    - Камеральна перевірка декларації чи уточнюючого розрахунку має бути проведена протягом 30 календарних днів після останнього дня граничного строку подання, або — якщо декларація подана із запізненням — з дня фактичного подання.  
    - Якщо мова йде про камеральну перевірку за іншими підставами (не просто перевірка декларації), застосовуються строки давності, встановлені статтею 102 ПКУ.  
    3. Що саме аналізують та перевіряють? 
    - Порівняння поданих даних з інформацією з електронних реєстрів: ЄРПН, СЕА ПДВ, митні декларації та інші реєстри. 
    - Перевірка правильності нарахування податкових зобов’язань, застосування пільг, коригувань. 
     - Аналіз повноти та своєчасності подання декларацій та додатків.  
     - За потреби контролюючий орган може вимагати документи або пояснення платника для підтвердження даних, які викликають сумнів.  
    4. Як оформлюються результати перевірки? 
    - У разі виявлення порушень складається акт перевірки у двох примірниках, підписується посадовими особами, що проводили перевірку.  
    - Після реєстрації акта він має бути вручений або надісланий платнику протягом трьох робочих днів для ознайомлення або підпису, згідно зі статтею 86 ПКУ.  
    - Якщо платник не згоден з висновками перевірки, він має право подати заперечення, додаткові документи й пояснення у строки, передбачені ПКУ (п. 86.7 ст. 86).  
    Висновок 
    При камеральній перевірці платник податків та контролюючий орган часто стикаються з питаннями щодо строків, повноважень, предмету перевірки та форматів оформлення результатів. Нормативно врегульовані положення статей 76 і 86 Податкового кодексу України визначають ці межі та правила.